Je třeba klást důraz na průběžný monitoring situace a udržovat povědomí českých firem i státních institucí o aktuální situaci pomocí seminářů a dalších akcí.

Podporovat v maximální možné míře financování a pojištění exportu položek, které nespadají pod zmíněné sankce, a tím se snažit co nejvíce udržet dosavadní pozice českých firem na ruském trhu.

Pokračovat při provádění ekonomické diplomacie v orientaci na klíčové ruské regiony (ty si v případě potřeby dovedou obstarat zahraniční technologie i přes omezující opatření z ruské strany). Regiony a činnost regionálních pracovních skupin nabývají na významu též s ohledem na již dva roky odkládané zasedání česko-ruské mezivládní komise.

Otevřít čtvrtou zahraniční kancelář agentury CzechTrade (jako nejvhodnější lokalita se jeví Kazaň, Republika Tatarstán).

Prosazovat proexportní zájmy České republiky prostřednictvím rostoucí podpory české oficiální a společné účasti firem na specializovaných veletrzích a výstavách v Rusku nebo také díky silnému zastoupení agentury CzechTrade v Moskvě, Sankt Petěrburgu a Jekatěrinburgu.

Přizpůsobit aktuálnímu vývoji a ekonomickým zájmům České republiky náplně cest ústavních činitelů a podle možností i podporu zahraničních podnikatelských misí (incomingové i outcomingové) na regionální i celostátní úrovni s odpovídající politickou záštitou.

Snažit se udržet v Rusku povědomí o kvalitě českých průmyslových výrobků, aby bylo možné těžit z nárůstu dovozu, který po uvolnění sankčního režimu musí přijít.

Zaměřit se, v souladu s reálnými možnostmi, na vyšší formy spolupráce, například lokalizaci výroby na území Ruské federace, modifikované formy investičních kontraktů nebo spolupráci v preferenčním režimu v rámci zvláštních ekonomických zón a průmyslových parků.