Expresní přepravci v ČR loni zaznamenali meziroční růst počtu doručených zásilek zhruba o 20 procent. Před Vánoci byl nárůst přibližně třetinový. Vyplývá to z vyjádření velkých tuzemských kurýrních firem a expresních přepravců.

„Rostly počty zásilek od stávajících zákazníků zejména z e-shopů ke koncovým spotřebitelům. Velmi se nám ale dařilo i získávat nové zákazníky. V obou případech za úspěchem stojí zejména na trhu jedinečná a u zákazníků mimořádně oblíbená webová aplikace DPD Kurýr, která příjemcům ulehčuje doručení jejich balíčku,“ uvedl jednatel společnosti DPD ČR Daniel Mareš.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Konkurenční PPL loni doručila rekordních 23 milionů zásilek. V prosinci byl navíc překonán dosavadní rekord z roku 2014 a řidičům se podařilo doručit více než 200 000 balíků během jediného dne. Před Vánoci se počet zásilek proti běžnému období zdvojnásobil. „V období od října do prosince firma přepravila více než sedm milionů zásilek. To je 30procentní nárůst se srovnatelným obdobím roku 2014 a zároveň je to největší skok za posledních pět let,“ uvedl ředitel pro obchod a marketing PPL Milan Loidl.

Podle společnosti Messenger trh kurýrních služeb zažívá od roku 2011 rapidní růst. Loňský prosinec pak byl rekordní v horizontu posledních deseti let. Nejzásadnější růst zaznamenaly zásilky, které jsou již od počátku objednávány jako dárkové balíčky pro obchodní partnery.

„Firmy se opět masivně vracejí k zasílání dárkových balíčků, které si se svými obchodními partnery vyměňují. Nárůst přepravy dárků, které u nás firmy z celé republiky v měsíci prosinci objednaly, vzrostl meziročně o více než 22 procent," uvedla obchodní ředitelka Kateřina Ovesná. Firmy i lidé využívali služeb Messengeru také o Štědrém dnu, kdy byl uskutečněn takřka stejný počet zásilek jako v běžném víkendovém dnu.