Proti českým exportérům je na turecké straně vždy připraven dobrý obchodník, jehož tlak na co nejnižší cenu je extrémní. Kdo s ním chce uzavřít kontrakt, musí počítat s tím, že jej čekají časté cesty do Turecka a tvrdá jednání, osvěžená jen mnoha vypitými šálky čaje. Turecký byznysmen navíc očekává, že veškerá iniciativa bude vyvíjena na straně prodávajícího. A k tomu je ještě třeba přičíst dosti nepřehledné právní a tržní prostředí, špatnou vymahatelnost práva a jazykovou ba­riéru. Takže vyplatí se vůbec usilovat o export do Turecka?

"Turecko představuje největší ekonomiku na Blízkém východě. Řada českých firem v Turecku už působí a obchodní spolupráce s tureckými protějšky je úspěšná. Turecko je velký trh přibližně s 80 miliony obyvatel a může být i výchozím místem pro další obchody do okolních zemí. Tudíž turecký trh je pro české firmy velice zajímavý," říká Bořivoj Minář, viceprezident Hospodářské komory ČR.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.