Zrychlený termín pro dostavbu dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Prahou platí, uklidňoval nedávno veřejnost náměstek hejtmana Jakub Pánik. Nutno upřesnit, že oním zrychleným termínem je míněn rok 2025. Stejná rychlost platí i pro další dálniční stavy, které měly to štěstí, že spadly mezi desítku prioritních projektů, u kterých Česko nemusí opakovat proces posouzení vlivů na životní prostředí EIA. Žádný z těchto projektů ale nemá ani stavební povolení. O tom, že by se urychleně začalo stavět, tak nemůže být ani řeč.

Projekty, které výjimku od EU nedostaly, jsou na tom ještě hůře. Čeká je znovu proces EIA, což znamená, že musí absolvovat celé stavební řízení znovu. Příprava staveb je v Česku jednou z nejdelších na světě, u dopravních staveb trvá v průměru deset až dvanáct let.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Ekonomika sice prožívá skvělé časy, stavebnictví se ale nedaří.
  • Na vině je především stát, který kvůli špatnému stavebnímu zákonu musí vypracovat nové posudky vlivu na životní prostředí.
  • Veškeré inženýrské stavby proto stojí.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.