Po loňském otevření skladu v Columbusu ve státě Ohio a poté v Los Angeles zřídí DHL eCommerce do roku 2020 distribuční centra v New Jersey a na dalších sedmi místech Spojených států. Sklady v Columbusu a Los Angeles se navíc rozšíří. V těchto logistických centrech si například můžou zahraniční on-line prodejci uskladnit své zboží určené americkým zákazníkům, čímž se značně zrychlí doba doručení oproti přepravě z Evropy či Asie.

Navíc divize DHL Express nedávno otevřela nové centrum služeb v Chicagu v hodnotě 1,3 milionu dolarů a před rokem zde otevřela své distribuční centrum za 35 milionů dolarů další divize firmy - Global Forwarding.

Cílem skupiny je využít boomu globálního trhu on-line obchodování a zvýšit objemy zboží převáženého v rámci přeshraniční zásilkové služby. Američtí on-line prodejci hrají vůdčí roli v mezinárodním internetovém prodeji, proto německá firma uskuteční v příštích letech zásadní investice právě ve Spojených státech.

Podle webu The Wall Street Journal DHL v USA na začátku století značně investovala do výstavby vnitrostátní expresní sítě, která měla konkurovat domácím firmám UPS a Fedex. Poté, co se svou strategií neuspěla, se zaměřila na mezinárodní doručování. Letos přitom změna v legislativě zjednodušila Američanům právě přeshraniční on-line nakupování. Pro většinu zboží nyní platí, že je můžou mimo zemi nakupovat bez celních nebo daňových poplatků až do výše 800 dolarů oproti dřívějším 200 dolarům. I toto nové pravidlo přispělo k dalšímu navýšení on-line byznysu v USA, uvedl WSJ.

Bilionový trh

„Sotva bychom našli jiné odvětví, které poskytuje tak slibný výhled jako podnikání v oblasti on-line obchodování. Očekává se, že do roku 2020 se zvýší počet lidí nakupujících on-line, včetně těch, kdo nakupují v zahraničí, na miliardu, přičemž USA budou nejpopulárnějším místem pro čtvrtinu zákazníků,” uvedl Charles Brewer, výkonný ředitel DHL eCommerce.

Dnešní globální trh přeshraničního on-line obchodování má hodnotu přibližně 400 miliard dolarů a očekává se jeho další rychlý nárůst, a to až o 28 procent ročně. Díky růstu čínské střední třídy, která bude v roce 2022 čítat 630 milionů lidí, přijde většina kupní síly z oblasti Asie a Tichomoří. Výzkumy ukazují, že zákazníci stále častěji nakupují on-line zboží, které je v jejich domovských zemích buď nedostupné, nebo příliš drahé, uvedla DHL v tiskové zprávě.

V rámci divize Post - eCommerce - Parcel je rozšíření logistiky související s mezinárodním on-line obchodováním stěžejní aktivitou. V Severní Americe společnost v současnosti provozuje 20 distribučních center, včetně čtyř mezinárodních bran, a po jednom centru v Torontu a v Mexico City. Příští rok mají následovat další zařízení v Latinské Americe.

Související