Po slabém začátku roku přišlo oteplení a ke konci prvního kvartálu roztála i dopravní branže. V dubnu činil podíl přeprav se 49 procenty o celých 16 procentuálních bodů více než v předchozím měsíci březnu. Přesto ve srovnání s minulými roky skončil duben slaběji: v roce 2015 činil podíl přeprav 53 procent, v roce 2014 dokonce o bod více.

V květnu pak dopravní barometr stoupl o dalších 10 procentuálních bodů, čímž se dostal do svého kvartálního a dokonce letošního maxima - 59procentního podílu přeprav.

„Nárůst lze vysvětlit kratšími pracovními týdny díky svátkům a dnům ležícím mezi státním svátkem a víkendem, kdy si mnozí berou dovolenou. Disponenti tak museli zboží dostat na silnici rychleji a dovézt k zákazníkovi v kratší době,“ myslí si Marcel Frings ze společnosti TimoCom.

CS TM Quartalsbericht 2016 Q2

V červnu podíl přeprav o 11 procentních bodů opět poklesl na hodnotu 48 procent oproti 52 procentům volných vozů, což je lehce horší výsledek než v minulých letech.

I přes nerovnoměrný vývoj v jednotlivých měsících byl tak celkový podíl za druhé čtvrtletí roku 52:48 ve prospěch přeprav, což byl lepší výsledek na začátku roku.

„Výhledy pro nadcházející měsíce je třeba posuzovat spíš specificky pro jednotlivé země. Podle informací o obchodním klimatu v Německu v důsledku zvýšených investic a spotřebitelských výdajů stoupá hospodářský růst a tím se také příslušně roztočí motor transportu. Hospodářská situace byla kromě toho v Německu i nadále posuzovaná velmi pozitivně, zatímco situace v Itálii, Portugalsku, Španělsku, Rakousku a Francii se bohužel znovu zhoršila. Co se týká důsledků brexitu, výsledek referenda byl nečekaný šok a jeho dosah v současné době ještě nelze specifikovat,“ říká Frings.

Související