Střední Evropa je pro budoucnost naší firmy "strategicky důležitá", říká John Veihmeyer, který vede auditorskou a poradenskou síť KPMG. Ta má v pražské pobočce například tým pro analýzu dat, který pracuje na zakázkách od Británie až po Blízký východ. Dokladem důležitosti může být i to, že KPMG tento měsíc v Praze poprvé hostila konferenci, na které se jednou za dva roky setkávají všichni partneři této organizace.

"Když děláme tu investici, že svezeme 600 našich lidí z celého světa na jedno místo, chceme, aby se pak vrátili zpátky ke svým klientům s novými informacemi o významu tohoto regionu, s novým poznáním toho, co se zde děje," říká Veihmeyer.

HN: Loni jste představil svoji vizi toho, kam chcete KPMG směrovat. To bylo také hlavním tématem vaší konference v Praze. Jaká ta vize je?

Spočívá v tom, že naši klienti od nás získají jinou úroveň spolupráce v porovnání s jinými poradenskými firmami. Dále se chceme zaměřit na to, aby naši lidé byli mimořádně kvalitní. A za třetí chceme být organizací, která požívá na trhu velkou důvěru.

HN: Všechny tři oblasti − audit, daňové poradenství a ostatní poradenské služby −, ve kterých KPMG působí, procházejí změnami. Co chcete v jednotlivých částech změnit? Začněme u auditu.

Hodně investujeme do zvýšení kvality služeb, protože se pohybujeme na trhu, který je čím dál tím víc komplexní, globální, tažený technologiemi. Musíme investovat do technologií, které tu před nějakými sedmi lety nebyly. Například máme pilotní program pro použití umělé inteligence v našem auditním byznysu. Přemýšlíme, jak využít data a analytické nástroje, které máme a o kterých jsme před časem ani nesnili.

John Veihmeyer (61)

◼ Je globálním předsedou KPMG od dubna 2014. Rodák z Washingotnu D. C. je absolventem katolické University of Notre Dame ve státě Indiana. V KPMG, která patří mezi "velkou čtyřku" světových auditorský firem, začal pracovat před 39 lety.

◼ Mezinárodní časopis Accounting ho opakovaně umístil mezi 100 nejvlivnějších lidí v oboru účetnictví. Veihmeyer byl v minulosti také v poradním výboru pro malé obchodované firmy americké Komise pro cenné papíry (SEC).

◼ Zasadil se o řadu filantropických projektů, zejména v oblasti vzdělávání a boje s negramotností. Je ženatý, má tři děti.

HN: A čeho chcete dosáhnout v daňovém poradenství a konzultantských službách?

Tady jde o to, reagovat na měnící se potřeby firem, pro které pracujeme, a zůstat s našimi službami na špici. Mezi oblasti, které jsou pro nás strategické globálně, patří například kybernetická bezpečnost. Tam jsme vnímáni jako lídr a chceme si tuto pozici udržet.

HN: Firmy se v současnosti vypořádávají s tím, jak obrovský nástup digitálních technologií mění jejich podnikání. To ale posouvá i pozici poradenských společností. Některé služby se stávají dostupnější komoditou, naopak existují specializované poradenské firmy, třeba v oblasti IT, které vám konkurují. Jak tomu chcete čelit?

Ta největší výzva pro všechny firmy bez ohledu na odvětví zní, jak přetvořit svoji organizaci pro lepší konkurenceschopnost v digitálním věku. Naše schopnost radit firmám při této transformaci obsahuje celé spektrum služeb. Jde o technologické schopnosti, řízení rizik, daňové aspekty, lidský kapitál nebo změny v řízení. Také datová analytika patří k oblastem, na které hodně sázíme. Nikdo nemá ani tak problém data získávat, jako spíš je potom vyhodnocovat a používat.

Jedna z našich konkurenčních výhod, v porovnání s některými butikovými službami, které jste zmínil, je, že máme sílu a šíři záběru, díky kterým můžeme hodně investovat. Naše zkušenost z trhu je, že firmy potřebují široká řešení a ustupují od toho, mít pět různých konzultačních firem na úzce zaměřené projekty. Proto velmi investujeme. Ano, je to drahé, trvá to dlouho a také víme, že to nemůžeme vymýšlet úplně sami.

Na světě jsou velké technologické společnosti, které si mohou dovolit investovat víc než my, a proto náš plán je se s nimi spojit. Oznámili jsme řadu důležitých partnerství, která nám pomohou transformovat náš byznys z hlediska digitalizace. Na projektu umělé inteligence spolupracujeme s IBM Watson, máme velmi důležité partnerství s Microsoftem. Pak máme spousty menších, lokálních partnerství, která nám pomáhají v úzce vymezených oblastech.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se