Když loni německý parlament schválil placené dálnice pro cizince, dostalo se to až k Evrop­ské komisi, která zemi zažalovala u Evropského soudu za diskriminaci. Rozhodnuto dodnes není, byť dobře informované zdro­je tvrdí, že do konce měsíce by mělo být jasné, jak mýto, které mělo už dávno fungovat, nakonec skončí. Nejde však o jedinou změnu, kterou Němci s druhou největší dál­niční sítí na světě (hned po Spojených státech) chystají.

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble podle časopisu Der Spiegel navrhl vytvořit společnost, v níž by 49,9 procenta mohl mít soukromý sektor. Domnívá se totiž, že by taková firma mohla spravovat i opravovat infrastrukturní síť podstatně efektivněji než doposud. Možná má pravdu, ale nejen pro dosavadního koaličního partnera − stranu SPD − je podobný návrh nepřijatelný. Proti jsou i samotní Němci. Každopádně je jasné, že se do voleb v roce 2017 nestane nic.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Německý ministr financí Wolfgang Schäuble navrhuje vytvořit polosoukromou společnost, která by prý dokázala tamní dálnice spravovat lépe a efektivněji.
  • Němci jsou v šoku, protože považují svoji dálniční síť za nejlepší na světě.
  • A "zaprodat" ji rozhodně nechtějí.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.