V televizních zprávách se těžký letadlový křižník Admirál Kuzněcov pěkně vyjímá. Letadla startují, námořníci pracují na palubě a komentář vypočítává, kolik cílů islámských teroristů bylo ten den zasaženo. Jenže realita je jiná. Kvůli technickým problémům plavidla letadla nemohou nést těžké bomby.

Plavba lodi, které námořníci familiárně říkají Kuzja, má kromě obnovení námořní prestiže za cíl především udržet námořní letectvo jako takové do doby, než Rusko bude mít modernější letadlovou loď.

Že s Admirálem Kuzněcovem není vše v pořádku, se ukázalo na jeho aktuální cestě do Sýrie, kde se Rusové angažují v boji proti takzvanému Islámskému státu. Z komína letadlového křižníku vycházel hustý černý dým. To se u lodí poháněných mazutem může stát, ale maximálně po vyplutí − nikoliv uprostřed oceánu.

"Znamená to, že protékají válce, těsnění. Často je to kvůli tomu, že velitel, který se snaží zvýšit rychlost, dává do motoru přesycenou směs a palivo celé neshoří," myslí si bývalý vojenský důstojník Alex Anpilogov.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se