Česká spořitelna končí s marketingovým konceptem "Palečkovi". Nahrazuje ho reklamou, která stojí na reálných příbězích klientů nebo projektů, na nichž se podílela. Cílem nového konceptu je emotivní formou představit Českou spořitelnu jako spolehlivou banku, která provází jednotlivce a firmy po celou dobu života a chce přispívat k jejich prosperitě a tím i prosperitě Česka. Nová kampaň poběží pod názvem "Když ve vás někdo věří, dokážete víc.“

Kampaň odstartovala včera na billboardech. První spot se v televizích objeví 6. března a jeho hlavním motivem bude příběh profesora Václava Vojty, známého neurologa a dětského terapeuta, který  po okupaci Československa v roce 1968 kvůli obavám o osobní a profesní budoucnost emigroval do západního Německa. V Mnichově pak pokračoval v léčení dětských vývojových poruch a stal se světově uznávaným odborníkem. Počátkem 90. let vznikla v Česku Vojtova společnost, která Vojtova diagnostickou a terapeutickou metodu dál rozvíjí a propaguje. Jde současně o dlouholetého klienta České spořitelny.

"Rádi bychom, aby Česká spořitelna byla vnímaná jinak než jako firma, která jen prodává produkty a služby. To, že chceme s klienty být ve všech jejich životních situacích a být jejich průvodcem na cestě k prosperitě, chceme veřejnosti ilustrovat různými příběhy. Na to už nám ale produktová reklama, zaměřená hlavně na poradenství, nestačila. Proto jsme se "Palečkovými" rozloučili," říká Monika Hovorková, ředitelka marketingu České spořitelny.

Nový marketingovým konceptem chce Česká spořitelna změnit vnímání své značky, která patří mezi nejhodnotnější, ale pro mnohé Čechy je synonymem velké a málo pružné firmy.

Kampaň bude stát nejen na televizních spotech, ale připravuje také spoty na internet. "Vedle příběhů jako jen ten o profesorovi Vojtovi ukážeme příběhy běžných lidí, které sice neměly takový společenský dopad jako ten profesora Vojty, ale přinesly do života rodiny pozitivní změnu. Tyto spoty budou poukazovat i na službu Moje zdravé finance, s níž jsme od podzimu v pobočkách začali a teď už ji nabízíme v celé síti," řekla Hovorková. Spoty budou vidět i v pobočkách spořitelny a fotografie z nich chce banka využívat i v reklamách v tisku. Součástí kampaně budou i dokumentární snímky o lidech, jejichž příběhy spořitelna využije. První dokument o profesorovi Vojtovi a jeho třech dětech natočila Olga Špátová a spořitelna ho chce umístit na internetu.

Podle Hovorkové spořitelna chystá letos ještě jeden další velký spot, který bude navázaný na příběh obnovy vesnice Neratov. "Každý rok bychom rádi připravili jeden až dva podobné televizní spoty,“ uvedla Hovorková.

Nový koncept vznikl ve spolupráci s agenturou Young & Rubicam, filmovou podobu prvnímu spotu dal režisér Dan DiFelice a kameraman Steve Annis. Steve Annis mimo jiné tvořil reklamu s olympijským plavcem Michaelem Phelpsem na Under Armour. Hlas, který provází a říká název kampaně v prvním spotu o profesorovi Vojtovi, patří Jiřímu Dvořákovi, samotného Vojtu hraje Daniel Rous.