Montovny zaměstnávají málo kvalifikované lidi. Vedou k zaostávání a zatěžují silnice. Jsou závislé na vývoji konjunktury i na zvůli majitelů, kteří je mohou kdykoli přenést do zemí s levnější pracovní silou a štědřejšími dotacemi.

Část těchto tvrzení jistě odpovídá realitě. Mezi některými politiky, analytiky a příslušníky elit se však stalo součástí bontonu tvrdit, že reprezentantem montoven je celý český automobilový průmysl. A to úplná pravda není. Automobilky zahrnují také výzkumné a vývojové činnosti. I díky tomu činí průměrný měsíční plat v českém automobilovém průmyslu 35 tisíc korun, což je skoro o třetinu nad průměrem. Tyto firmy lákají mladé inženýry, ale zároveň se staly azylem pro zkušené odborníky z oborů, které prošly hlubokým útlumem. Například z jaderného strojírenství či letectví.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.