Logistická společnost Gefco, která se specializuje na dopravu osobních aut, má v Česku stále více práce. Odváží hotové vozy z kolínské automobilky TPCA, přepravuje i část škodovek. Do Česka naopak dováží auta pro importéry značek Peugeot, Citroën, Toyota a nedávno se k nim přidaly i Ford a Fiat.

S tím, jak roste počet značek i český trh, přestávají firmě stačit tuzemské kapacity. Česká pobočka už roste čtyři roky v řadě. V roce 2013 měla na odstavných plochách dočasně uloženo tři tisíce aut. Teď je to deset tisíc a musí si pomáhat externími úložišti. Hledá proto i nová místa, aby dokázala růst dál. Za odstavnou plochu plánuje dát zhruba 100 milionů korun, měla by být umístěna tak, aby pomohla i s obsluhou Slovenska, Maďarska a Rakouska.

"Rosteme hlavně s tím, jak roste český trh s auty, musíme dovážet stále více vozidel," říká šéf české pobočky Aleksander Raczynski.

Firma loňské výsledky nezveřejnila, mají být ale lepší než ty z roku 2015. Tehdy v Česku utržila 2,6 miliardy korun a dosáhla provozního zisku EBITDA 147 milionů.

V Evropě se každý pracovní den musí k zákazníkům dopravit přes 60 tisíc aut. Právě francouzská firma Gefco, která původně patřila pod automobilku Peugeot, je v tomto směru jedničkou.

Do Česka přišla společně se stavbou továrny TPCA v Kolíně, mateřská automobilka si tehdy přivedla dopravce. Firma ale na trhu operuje jako nezávislá.

"Rádi bychom více pracovali i pro Škodu, ale tam jsme zatím jen jedním dopravcem z mnoha," popisuje Raczynski. Nyní usilují i o dopravu aut z nové továrny Jaguaru v Nitře.

Gefco se považuje za lídra mezi dopravci v automobilovém průmyslu a na tento obor se snaží soustředit. Vozí automobily z továren i automobilové díly. Jen okrajově k tomu má další byznys, jako je skladování či přeprava například módy.

Gefco chce pro dopravu více používat vlaky. K tomu je ale potřebuje více vytížit a dostat na ně i své konkurenty a přesvědčit i více zákazníků. A vozit na nich nejen hotová auta, ale i díly a další zboží, které potřebuje projet podobnou trasu.