NABSHOW se každoročně zúčastní přes sto tisíc zainteresovaných návštěvníků, kteří jsou činní v celém mediálním řetězci od tvorby obsahu až po jeho spotřebu. Jednotlivá řešení předváděná na výstavní ploše o celkové rozloze jedenácti fotbalových hřišť jsou uspořádána podle oborů pro snazší orientaci. Letošní téma výstavy je „Média. Zábava. Technika“ a snaží se poukázat na fakt, že tyto kdysi vzdálené obory se sbližují a společně od základu ovlivňují naše životy. Tento kulturní jev je podporován internetovým připojením a integrovanými systémy, které otevírají dříve netušené možnosti. A právě NABSHOW je místo, kde se opět po roce scházejí globální vizionáři, zástupci televizních a rozhlasových stanic, filmových studií, produkčních domů, telekomunikací, ale i tvůrci virtuální reality, reklamy, politické propagandy atp.

Mezi stovkami vystavovatelů z celého světa je vždy i několik českých firem, které si v posledních letech vybudovaly respekt světové odborné veřejnosti. Patří k nim značky AVECO, Octopus Newsroom, PROVYS, Stream Circle a další.

NABSHOW

Není bez zajímavosti, že všechny zmíněné české společnosti staví svá řešení primárně na softwarovém vývoji a zabývají se tím, jak ve světě médií zajistit hladké, účinné a efektivní řízení složitých pracovních procesů. Příkladem takového softwaru je celosvětově úspěšný PROVYS firmy DCIT. Mnozí zahraniční odborníci tvrdí, že je jedním z nejlepších řešení pro správu vysílání, protože nabízí komplexní, a přitom flexibilní nástroje pro řízení televizních stanic a zároveň ctí hodnotu efektivity lidské práce ve složitém světě přípravy televizního programu, výroby, prodeje reklamy, správy autorských práv, a neustálého průzkumu chování diváků.

Nejenže je takové řešení neocenitelné pro zavedené mediální společnosti s dobře vyškoleným personálem, ale od těchto systémů se vždy očekává, že budou intuitivní a automatizované, aby nově příchozí personál mohl co nejdříve začít pracovat a být užitečný. Celou řadu činností musí systémy provádět „bez zásahu lidské ruky“ a uživatelé se mohou spolehnout, že se například reklamní spoty zařadí automaticky do vhodných časů vysílacího plánu. Profesionální uživatelé pak budou plně spokojeni a noví uživatelé, včetně nových vysílatelů, budou okamžitě spokojeni se systémem a budou schopni růst spolu s jejich ambicemi.

Kromě všech funkcí, které jsou typické pro standardní lineární televizní vysílání, moderní řešení začínají nabízet širokou škálu funkcí typu VOD (Video On Demand), které mohou dobře uspokojit stanice s provozem různých programových nabídek on-line. „Nejlepší systémy, mezi které se český PROVYS hrdě hlásí, mohou splnit již dnes mnoho náročných požadavků v oblasti vysílání online. Faktem však zůstává, že co do příjmových toků, nejvyšší příjmy mají vysilatelé stále z tradiční televizní reklamy,“ říká Jan Hrdlička, ředitel divize PROVYS firmy DCIT. Budoucnost bude zřejmě vypadat jinak a o tom budou přední světoví mediální odborníci diskutovat na konferenci v průběhu NABSHOW konané 24. – 27. dubna letošního roku.