Nedávno jsem při odchodu z kavárny zaznamenal, jak moje známá otráveně listuje nějakým materiálem. Jednalo se o vytištěné slajdy. Nastoupila právě do zaměstnání a v rámci adaptačního procesu byla vybavena několika firemními prezentacemi. Powerpointové prezentace se ve firmách staly jedním z nejčastějších prostředků komunikace. Se všemi neduhy.

Marty Neumeier, expert v oblasti budování značek, říká, že značka (brand) není logo, manuál korporátní identity ani výrobek či služba, kterou firma nabízí. Značkou je to, co člověk pociťuje, když slyší o výrobku, službě, firmě či organizaci (respektive když vidí firemní logo, brožuru, prezentaci). Jaké pocity je třeba vyvolávat u nováčků, aby začali vnímat firmu jako lovebrand? Slajdy, kterými se moje známá probírala, byly ukázkou toho, jak by neměly být komunikovány žádné informace. A výraz její tváře to prozrazoval. S velkou pravděpodobností si podobu těch slajdů dovedete představit, aniž jste je spatřili na vlastní oči. Stačí, když si vybavíte prezentace, kterých jste se účastnili nebo jež jste obdrželi mailem. Snaží se skloubit prostředek vizuální podpory řečníka s dokumentem. Výsledkem je "slajdument", jak to nazývá Garr Reynolds, autor knihy Prezentace a zen.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se