Před 12 lety by běžný zákazník zaparkoval svou Toyotu před nejbližší pobočkou Citibank, kde by si vybral hotovost. Peníze by pak ve Walmartu vyměnil za plechovku Coca-Coly nebo krabičku cigaret Marlboro. Přesně tyto značky tehdy patřily mezi ty nejcennější. Dnes už ani jednu z nich mezi desítkou těch nejlepších nenajdete.

Mezi značkami v současnosti dominují technologické firmy. V první desítce žebříčku světových značek, které nejvíce přispívají k hodnotě společnosti, je jich hned sedm. Kromě Googlu a Applu se do elitní společnosti dostaly Microsoft, IBM, Amazon, Facebook a čínská společnost Tencent. Průzkum provádí již od roku 2006 agentura Millward Brown.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se