Podobně jako Brouk nebo Fiat 500 se stala i Vespa uctívanou ikonou motorismu. Těsně po druhé světové válce se jí podařilo rozpohybovat zdecimovanou Itálii. A když ji pak celému světu ukázal film Prázdniny v Římě s Audrey Hepburnovou a Gregorym Peckem, stala se legendou. Dnes podobně jako další retromodely těží ze své slávy a koncern Piaggio, pod který patří, na tom dobře vydělává. Jednou z posledních novinek je model Primavera, který jsme testovali v "cestovním" provedení Touring se základním motorem. Ten sice nemá tolik síly a přichází s jednou zásadní výhodou − lze ho řídit i s oprávněním na běžné auto.

Asi nepřekvapí, že Vespu pozná na první pohled takřka každý. Splést by si ji mohl snad jen s čínskými napodobeninami, které se na její slávě přiživují. Ikonický design s plochou podlahou a pohonným ústrojím ukrytým pod zadním sedlem doplňují výrazné barvy. Vespa už dávno není kovová jako ta první, ale plasty osvěžují lesklé dekory nebo pohodlné sedlo vystlané alcantarou.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Vespa Primavera těží ze svého ikonického rodného listu.
  • Za slávu se platí a tak jde o dražší skútr, který ale potěší svou mrštností v provozu a nečekaně komfortním svezení.
  • Jen motoru chybí dostatečný výkon, aby se mohla vydat i za hranice metropole.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.