Toyota letos slaví dvacáté výročí zahájení produkce Priusu, prvního velkosériového hybridního auta na světě. Hromadný nástup ekologických aut však zažívá svět teprve nyní. Nejen v reálném provozu, jako například v "zelené" Kalifornii, ale především v legislativě. Nejprve to byla Čína, která oznámila, že od roku 2019 budou muset výrobci prodávat minimálně 10 procent své produkce s alternativním pohonem. Teď chce Evropská komise prosadit, aby v roce 2030 mělo až 30 procent prodaných aut v EU čistý pohon.

Automobilky bezpochyby povinnou kvótu splní. Jenže legislativní a technický pokrok ještě nezaručí, že skutečně na ulicích převáží ekologičtější varianta. Ve skutečnosti se elektromobily prosazují obtížně a výhradně tam, kde jejich majitelé dostávají finanční podporu. Krásně to ukázal případ Hongkongu, který skončil s dotací nákupu Tesly a prodeje potom klesly k nule. Nebo třeba bohaté Dánsko, jež po nástupu nové vlády na podzim 2015 začalo postupně omezovat velkorysou podporu pro elektrovozy, čímž se jejich prodej na tamním trhu propadl o 60,5 procenta. Vláda se proto rozhodla útlum podpory poněkud zpomalit.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?