Ve Škodě Auto v úterý začalo kolektivní vyjednávání a první tématem je pracovní doba. Nebude to jednoduché, firma i zaměstnanci mají odlišné požadavky. Odboráři odmítají povinně pracovat o víkendu, vedení s tím však počítá. Do věci se už vložil i šéf samotného koncernu Volkswagen. Neshody mezi odbory a vedením Škody ohrožují výrobu automobilky, která teď rekordně vydělává, a koncern se bojí, že by kvůli tomu mohl přijít o část peněz.

Škoda míří k novému prodejnímu rekordu. Dobré výsledky české automobilky začínají vadit německým odborářům

Poptávka po vozech Škoda je vyšší, než se čekalo, vedení proto hledá cesty, jak výrobu ještě zvýšit. Proto navrhlo právě takové střídání pracovních směn, že by prakticky všichni dělníci museli do práce čas od času i v sobotu. Volno by jim proto vycházelo na různé dny v týdnu. Odboráři ale chtějí dosáhnou toho, aby o víkendu chodili do práce jen ti, kteří chtějí. Ostatní by pak mohli být doma například s rodinou.

Vedení automobilky zatím na protesty odborářů nedbá a dál pracuje na tom, aby naběhl zmíněný systém náročnějších směn, ve kterém se volný víkend stane výjimečnou událostí. Odbory trvají na tom, že je to nepřijatelné. Dohodnout se musí do konce roku, dokdy platí stávající dohoda o pracovní době. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se