Začátkem roku jsme se v Ekonomu věnovali fenoménu SUV. Upozornili jsme na fakt, že Češi stále raději kupují velká auta, což zvláště ve městech může působit jako poněkud iracionální rozhodnutí. Někteří čtenáři nás poté nařkli, že voláme po regulaci.

Tito čtenáři se spletli. Nejsme aktivisté, pouze přinášíme informace. Stejně jako v aktuálním čísle, když si všímáme dalšího spotřebního fenoménu. Takzvané růžové daně.

Jak jsme zjistili, velké množství zboží určeného ženám je dražší než srovnatelné pro muže. Dovolíme si tvrdit, že je to česká realita, přestože doložit to je velmi obtížné. Žádná relevantní studie na toto téma v Česku neexistuje. Každý výrobek je jedinečný a těžko se porovnávají.

Aby bylo jasno, nechceme soudit. Někdo může na věc nahlížet jako na projev volného trhu. Pro jiného mohou být naše zjištění důvodem k vytvoření tlaku na obchodníky, aby se zákaznicemi nehráli podivné hry. Nechť si naše zjištění přebere každý sám.

Citát týdne

Kdo jako výrobce zákazníky klame a na trh dodává auta, která neodpovídají předpisům, je povinen vyplatit náhradu škody.

Advokát Christopher Rother podal v Německu v kauze Dieselgate jménem 15 tisíc klientů žalobu na koncern Volkswagen.

Související