Subaru Impreza se po několikaleté přestávce vrací na české silnice. V páté generaci a s radikálními řešeními. Jde o první model, který stojí na nové globální platformě japonské automobilky (brzy na ní vyjede i crossover Subaru XV). Auto má v základu balík aktivní bezpečnostní výbavy. Zcela se však zřeklo naftových motorů, koupíte jej pouze s benzinovými čtyřválci. Navíc s bezstupňovým automatem a pohonem všech kol. Má vůbec šanci zaujmout Evropany? HN to zjišťovaly během prvního svezení na ostrově Mallorca.

Globální platforma znamená, že ať už se bude nová Impreza prodávat v USA, Evropě, Asii nebo Austrálii, vždy bude stejná. To sice šetří náklady, ale před vývojáře i designéry to staví těžký úkol. Musí se jednoduše zalíbit všem. Minimálně z hlediska vzhledu se to povedlo. Hatchback si vzal příklad z většího modelu Subaru Levorg, podobá se mu tvarově, zejména pak na přídi. Tu zdobí LED pro denní svícení ve tvaru bumerangu. Auto se oproti předchozí generaci trochu prodloužilo, rozšířilo a zvedlo, vždy maximálně o pár centimetrů. I tak ale působí sportovním dojmem.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se