Ve školách se neučí to, co pak absolventi potřebují v praxi – typická stížnost zaměstnavatelů by už nemusela zaznívat tak často. Rozjíždí se projekt, v němž se zástupci 37 oborů středního vzdělávání spojí se zaměstnavateli a zmodernizují látku, která se na školách vyučuje. Změna výuky se tak dotkne 42 procent žáků ve středním odborném vzdělávání. 

"Vývoj v oboru elektro jde strašně dopředu. Teď například hodně řešíme automatizaci. Díky spolupráci se Správou informačních technologií města Plzně si žáci vyzkouší naprogramovat systémy, které s automatizací pracují. Třeba takové, které poznají, že v lednici dochází mléko, a odešlou objednávku do obchodu," popisuje možné výsledky práce garant elektro oborů Bohumír Sobotka ze Středního elektrotechnického učiliště v Plzni.

Do projektu Modernizace odborného vzdělávání se zapojilo 77 škol. Cílem je upravit výuku v jednotlivých oborech tak, aby ze škol vycházeli absolventi se znalostmi, které požadují firmy v praxi. "Odstranit zastaralé postupy a rychleji reagovat na požadavky trhu práce," doplňuje manažerka projektu Martina Ondrouchová.

V rámci pracovních skupin rozdělených podle oborů pak vzniknou vzorové vzdělávací programy nebo jejich části – například v ekonomické skupině připraví náměty k výuce podnikání či finanční gramotnosti –, jimiž se mohou inspirovat další školy. Univerzálnější vzory, jako třeba právě podnikání, mohou využít skoro všechny obory.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?