Kellnerův Home Credit za první tři čtvrtletí roku výrazně navýšil objem nových půjček. Celkem firma poskytla úvěry v hodnotě 14,9 miliardy eur (zhruba 380 miliard korun), tedy o 94,6 procenta více než za stejné období roku 2016.

Podle tiskové zprávy společnosti za tím stojí hlavně masivní investice z minulosti a přetrvávající vysoká poptávka po spotřebitelských půjčkách v Asii.

"Po období strmého růstu a masivních investic do budování tržních pozic jsme dosáhli významného rozsahu operací. Ten skupině umožňuje začít z dřívějších investic plně profitovat,” říká k výsledkům šéf Home Creditu Jiří Šmějc.

Čistý zisk dosáhl 232 milionů eur, tedy o sto milionů více než před rokem. Skokově roste ziskovost v Rusku, dál roste v Číně a daří se i ve Vietnamu a Kazachstánu. Celkově se firmě daří zvyšovat provozní výnosy rychleji, než jí rostou náklady, které zůstávají proti výnosům zhruba poloviční.

Čína zůstává tahounem celého skupiny. Rozsah nových půjček se zvýšil o 127 procent na 9,7 miliardy eur, tedy dvě třetiny všech nových úvěrů skupiny. Druhé je Rusko s 2,1 miliardami eur.

Home Credit od ledna do září získal 8,6 milionu nových zákazníků. Úvěry jí tak nyní splácí rekordních 28,7 milionu lidí v deseti zemích v Evropě, Asii a Americe.

Firmě se daří růst i na svých novějších trzích, podnikání zkouší v Indii, Indonésii, Filipíchách i USA. V Indii jsou již služby Home Creditu dostupné ve 20 tisících obchodech (globálně má firma 400 tisíc prodejních míst). V Indonésii se již podle tiskového mluvčího firmy Milana Tománka stala leaderem ve splátkovém prodeji spotřebního zboží. V USA začal Home Credit vydávat vlastní kreditní karty ve spolupráci s tamní telekomunikační firmou Sprint Corporation, které je v USA mimojiné čtvrtým největší mobilním operátorem.

Téměř 206 milionů eur firma půjčila přes mobilní aplikace. Podporuje i další nové technologie, včetně většího využívání velkých dat.  “Přes mobilní aplikace už obsluhujeme miliony klientů, což dává dobré vyhlídky na větší efektivitu a ziskovost. Rozvoji skupiny také přispívá stále větší schopnost jednotlivých zemí přicházet s významnými inovacemi. V tomto období bylo jejich lídrem Rusko. Hospodářské výsledky potvrzují správnost zvolené cesty a geografické diverzifikace,“ popisuje Šmejc.  Technologické inovace zkrátily například čas potřebný ke schválení půjčky na méně než minutu. Každý čtvrtý zákazník také s firmou komunikuje přes mobilní aplikaci.

Podíl problematických úvěrů, které zákaznící více než 90 dnů nesplácí, zůstává stabilně mírně nad šesti procenty.