Sára s Natálkou zkouší naprogramovat robotickou včelku − tedy interaktivní hračce zadat přesný příkaz, kudy má na šachovnici jet, aby se dostala na vybrané políčko. "Potřebujeme, aby jela na šestku, takže dvakrát rovně, pak se otočí doprava," zkouší to Sára. "Ještě musí jet jednou rovně, aby tam dojela," radí paní učitelka Tereza Mrázková z Mateřské školy Čtyři pastelky v Praze 4. Dvě předškolačky potřebují s robotickou včelkou ještě trochu pomoct, jejich spolužáci ji už ovládají na jedničku.

S digitálními technologiemi se dnes děti mají seznamovat už v mateřských školách. Vláda se už v roce 2014 usnesla, že vzdělávací systém musí připravovat na život v informační době a "vybavit každého jedince bez rozdílu takovými kompetencemi, které mu umožní se v takové společnosti uplatnit a využívat nabídky otevřeného vzdělávání v průběhu celého života". Výuka se proměňuje tak, aby lépe odpovídala potřebám 21. století, alespoň v těch osvícených školkách. Přesto to neznamená, že by děti měly jen sedět u počítačů či tabletů. Práci s robotickými hračkami nebo interaktivní tabulí se ve školkách věnují v součtu třeba jen hodinu týdně.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?