Znak zeleného čtyřlístku na kapotě Alfy Romeo, kterému se v Itálii říká Quadrifoglio Verde, vždy znamenal, že máte čest s něčím výjimečným. Původně, a to až do období druhé světové války, se tak označovaly závodní vozy. Čtyřlístek, tedy quadrifoglio, si pro štěstí poprvé namaloval na kapotu závodník Uvo Sivocci v dubnu 1923 před dnes už legendárním závodem Targa Florio. A také mu ho přinesl, protože Sivocci závod vyhrál. V září téhož roku měl však příběh tragický moment, Sivocci chtěl rituál se čtyřlístkem zopakovat, ale až na závodě. Při kvalifikaci ale bohužel havaroval a zahynul.

Znak zeleného čtyřlístku zarámovaného v bílém čtverci pak mnoho let zkrášloval těla závodních Alf a postupně se tak stal symbolem rychlých italských aut této značky. V současnosti ho Alfa Romeo používá pro speciální verze svých různorodých modelů. Vždy to znamená, že jde o vrcholnou variantu s vysokým výkonem a špičkovým komfortem. V aktuální nabídce automobilky ho má sedan Giulia, konkurent pro Audi A4, BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C nebo například Jaguar XE. Vrcholná verze Giulie Quadrifoglio Verde ohromuje tím, co je na první pohled skryto − motorem. Jde o vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, který má pozoruhodnou historii (více o něm v rozhovoru s jeho konstruktérem na protější straně).

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se