Zavádějící inzerát, který si zaplatí příznivci jednoho z kandidátů, aby očernili soupeře, zveřejněný ve vrcholné fázi kampaně před druhým kolem prezidentských voleb, oživuje otázku, jak jsou nastavena pravidla soutěže o nejvyšší funkci ve státě.

Až dosud přitom zcela stranou zůstávají pravidla debat prezidentských kandidátů, jichž se tentokrát před prvním kolem volby nezúčastnila úřadující hlava státu. Audiovizuální sektor jako celek je sice pod dohledem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a média veřejné služby mají kontrolovat Rada Českého rozhlasu a Rada České televize, tato kontrola je však až následná, což v případě voleb výrazně zmenšuje účinek kontroly. Pokud je tedy vůbec nějaký.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se