Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen zahájil rok novým rekordem. Firma ve středu oznámila, že zákazníkům v lednu dodala 533 500 automobilů Volkswagen, tedy o sedm procent více než před rokem.

V Evropě se odbyt zvýšil téměř o pět procent, a to mimo jiné díky silnému růstu na německém trhu. "Jsem potěšen, že jsme u prodeje v Německu dosáhli výrazného růstu 12,3 procenta," uvedl člen představenstva značky VW zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann. "Působivý je rovněž dobrý start na našem druhém domovském trhu v Číně," dodal.

Odbyt v Číně se v lednu meziročně zvýšil téměř o deset procent na 297 tisíc vozů. Čínský trh se tak na celkovém prodeji automobilů značky VW podílel více než polovinou.

V celém loňském roce globální odbyt značky VW vzrostl o 4,2 procenta na rekordních 6,23 milionu vozů. Koncern Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek, například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za leden skupina Volkswagen zatím nezveřejnila.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru