Evropské nařízení GDPR (General Data Protection Regulation) o ochraně osobních údajů vstoupí v účinnost už 25. května. Předpis má za cíl výrazně zvýšit ochranu osobních dat občanů. Za osobní údaje přitom může být považováno cokoliv, co vede k identifikaci konkrétní osoby. Třeba jméno, osobní číslo, adresa, pracovní pozice, IP adresa, ale i rentgenové snímky, biometrické údaje, či dokonce přihlašovací údaje na chytrých plynoměrech anebo kódy na popelnicích pro chytrý svoz odpadu.

I když se v médiích již několik měsíců objevují varování, že firmám, které nezajistí soulad se směrnicí, hrozí až půlmiliardové pokuty, řada firem o chystané změně stále neví. Podle aktuálních průzkumů 46 procent českých firem o GDPR ještě nikdy neslyšelo a ty, které už něco slyšely, v 63 procentech případů nevědí, jestli se jich problematika GDPR vůbec týká.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se