Ve čtvrtek 24. srpna loňského roku odjel Radim Jančura na svou chalupu ve velmi špatné náladě. "Měl jsem depku a tu já často nemívám," vzpomíná v rozhovoru pro HN majitel brněnské skupiny Student Agency na jeden z prázdninových víkendů. V následujících dnech prý vypil několik litrů vína a přemítal, zda se jeho dopravní byznys, jehož symbolem jsou žluté autobusy a značka RegioJet, nezačíná hroutit.

Bylo to jen pár dnů poté, co na český trh vstoupila nadnárodní skupina FlixBus. S agresivními cenami začínajícími na 49 korunách hned v první den FlixBus propojil 17 českých a moravských měst svými zelenými autobusy. A netajil se ambicemi, že chce český trh ovládnout, tak jako se mu to povedlo nejdříve doma v Německu a potom v dalších zemích. Od začátku bylo jasné, že Jančura má co do činění s konkurentem, jakého dosud nepotkal. Však se také FlixBus po pouhých pěti letech podnikání chlubí nejrozsáhlejší evropskou meziměstskou autobusovou sítí, čítá 250 000 spojů denně do 1400 destinací ve 26 zemích.

V alkoholovém opojení ale jihomoravský byznysmen dostal podle svých slov "spásný" nápad a těžkou deku chmur odhodil. "Došel jsem k názoru, že FlixBus lze porazit. Nikoliv však autobusy, ale chytrostí a s pomocí vlaků," uzrály v něm prý tehdy myšlenky, které ale zatím nechce na veřejnosti detailněji rozpitvávat. Nicméně to vysvětluje, proč se Jančura v minulých měsících začal zbavovat některých autobusových spojů a veškeré své naděje teď vkládá do vlakové dopravy. Po necelém roce si je jistý, že zvolená strategie se osvědčuje. A věří, že kapitálově daleko silnějšímu FlixBusu teď může úspěšně vzdorovat "klidně i tisíc let".

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jakou strategií vůči FlixBusu se Radim Jančura chlubí.
  • Jak dokáže agresivnímu dopravci konkurovat na trasách do Vídně či Berlína.
  • Proč nakonec vstup FlixBusu na český trh uvítal.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se