Americká mediální společnost Comcast po několikaměsíční bitvě ovládne britskou televizní společnost Sky. Získá tak přístup na evropský trh, na kterém má Sky 23 milionů zákazníků platících za sledování jejích televizních kanálů a pořadů, včetně populární anglické fotbalové ligy Premier League. V netradiční aukci, kterou pořádal britský regulátor, Comcast porazil americkou konkurenční firmu 21st Century Fox.

Zatímco Comcast nabídl 17,28 libry za jednu akcii Sky, nabídka firmy Fox se vyšplhala v aukci jen na 15,67 libry. Za 61procentní podíl tak Comcast zaplatí 29,7 miliardy liber. Zbylých 39 procent akcií stále drží společnost Fox.

"Pro Comcast je to velký den," řekl výkonný ředitel americké firmy Brian Roberts. "Sky je úžasná společnost a značka se skvělými lidmi ve vedení. Tato akvizice nám umožní rychle a efektivně zvýšit počty našich zákazníků a expandovat na zahraničních trzích," dodal. Kromě Velké Británie působí Sky také v Irsku, Itálii, Rakousku a Německu.

Ohledně výše nabídky Foxu měl důležité slovo Bob Iger, výkonný ředitel společnosti Disney. Právě ta nedávno zábavní aktivity Foxu, který patřil do mediálního impéria australského magnáta Ruperta Murdocha, odkoupila za 71 miliard dolarů. A to včetně zmíněného 39procentního podílu ve Sky, jejíž hodnota nyní vychází na 11,6 miliardy liber.

Co Fox a Iger se svým podílem nyní zamýšlí, je zatím nejisté. Pro společnost Disney, která plánuje investovat miliardy dolarů do vlastní internetové televize, by byla Sky důležitým nástrojem v konkurenčním boji s celosvětově stále populárnější televizí Netflix.

Britský deník Daily Telegraph v této souvislosti spekuluje, že Comcast a Disney (resp. Fox) mohou spojit síly, jelikož konkurentem pro ně není jen Netflix ale i firmy Apple a Amazon, které také investují miliardy dolarů do vlastního on-line obsahu.

Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru