Břeclavská firma Gumotex je po světě známá svými nafukovacími čluny či matracemi, ale dvě třetiny jejích třímiliardových tržeb tvoří dodávky pro automobilový průmysl. Letos proto přeskládala celou skupinu a rozdělila ji na dvě části − auto a pogumované textilie.

"Na rozdělení jsme pracovali už dřív s tím, jak ve firmě rostl význam výroby pro automobilky. To je odlišný byznys v porovnání s výrobou gumotextilií," popisuje František Pálka, šéf části gumotextilu.

Rozdělení má zjednodušit řízení firmy, která má celkem 1800 zaměstnanců. Vedení také lépe uvidí, jak se daří jednotlivým divizím. Zároveň má pomoct v tom, aby případné problémy jednoho odvětví neměly dopad na druhou část.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru