Na českém trhu s doručováním balíků se schyluje ke střetu. Do oblasti, kde v současnosti dominuje Česká pošta, na jaře vstoupí nový silný hráč, společnost Zásilkovna.

"Doteď jste si mohl vyzvednout v Zásilkovně zboží koupené z internetového obchodu. Nyní budete moci přes Zásilkovnu cokoliv poslat komukoliv," říká majitelka společnosti Simona Kijonková.

Příchod této firmy může znamenat výraznou změnu poměrů. Kijonková rozvíjí svůj byznys rychlým tempem − v Česku i v zahraničí. V současnosti společnost působí již ve dvanácti zemích a plánuje další expanzi. Podle aktuálních výsledků v roce 2018 meziročně téměř zdvojnásobila obrat své skupiny, jejíž je Zásilkovna klíčovou součástí, na 790 milionů korun. A pro letošní rok opět plánuje téměř dvojnásobný růst.

100 milionů

Celkem podle odhadů loni putovalo Českem asi sto milionů zásilek. Na Zásilkovnu připadlo 11,2 milionu, na Českou poštu více než 40 milionů.

 

Zásilkovna má v současnosti v Česku asi patnáct set výdejních míst. Jsou to převážně malé obchody, které s firmou spolupracují jako franšízy. V průběhu letošního roku však má počet míst narůst na tři tisíce. Tedy přibližně na stejný počet, jako má Česká pošta poboček. "Cílem je dostat se na úroveň pošty a nabídnout zákazníkům alternativu," říká Kijonková.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části textu se ještě dočtete:
  • Kolik balíků loni doručila Česká pošta a Zásilkovna.
  • Jak hodlá Zásilkovna České poště konkurovat - které jsou její hlavní výhody.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se