Mobilní operátoři mají v Česku vysoké marže a ze svých zisků neulevují klientům. Kdo si z "ulice" koupí kartu do telefonu, má "jistotu stonásobku", že bude platit víc, než by platil v cizině, kdyby měl to štěstí a narodil se v "mobilně" příznivější zemi.
Nejde o žádné překvapení. Stačí se podívat na historii, jak ji zaznamenala média. V roce 2010 zněl titulek v Hospodářských novinách takto: "Češi platí operátorům nadprůměrné marže". Drahé volání tehdy odborníci vysvětlovali nedostatečně konkurenčním prostředím. V roce 2012 Informační institut zveřejnil studii, která potvrdila, že je Česko, co se týká kvality a cen mobilních služeb, nejhorší v Evropě. A o rok později jsme se opět mohli dočíst, že marže českých operátorů patří k nejvyšším na světě. A všichni doufali, že tehdejší novinka − neomezené volání − s trhem "zamává".
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru