Směr automobilového průmyslu je jasný: elektrické motory a samořiditelná auta. Na pondělním jednání s jeho zástupci v Mladé Boleslavi měli představitelé klíčových resortů vlády v čele s premiérem Andrejem Babišem zhodnotit, čeho zde republika dosáhla a kam má směřovat.

"Výzvy se stále přibližují. Teď je potřeba více zabrat," upozorňuje výkonný ředitel oborového průmyslového sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl. Akční plán, jak českou výrobu automobilů posunout technologicky dál, který před rokem a půl vznikl na ministerstvu průmyslu a dopravy, k tomu definoval 25 bodů. Jsou rozděleny mezi více než polovinu všech českých ministerstev.

Jak HN zjistily, panuje všude s plněním plánu spokojenost. Některé dílčí kroky jsou hotovy. Od 1. dubna například budou moci majitelé elektromobilů, aut na vodíkový pohon a ekologických hybridů zažádat o speciální registrační značku s počátečními písmeny EL. V budoucnu jim má zajistit výhody, jako je bezplatné parkování ve městech nebo možnost používat vyhrazené jízdní pruhy ve městech.

Výměna standardní značky či její nová registrace budou na rozdíl od klasické značky zdarma.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.