V prodejích elektromobilů je Česko jednou z nejslabších zemí Evropské unie. Pokud jde o prodeje čistých elektrovozů, skončilo loni třetí od konce z 23 sledovaných zemí. Hůře na tom byly už jen Polsko a Řecko. Jenže automobilky budou v následujících letech muset elektromobily prodávat co nejvíce. Výrobci aut, a tedy i tuzemská Škoda Auto, jsou tlačeni požadavky EU na snižování emisí v silniční dopravě. V roce 2020 začne platit striktní požadavek na to, aby prodaná auta jednotlivých značek vypouštěla emise v průměru 95 gramů oxidu uhličitého na jeden kilo­metr. Za každý gram navíc bude výrobce platit vysoké pokuty.

V roce 2030 mají automobiloví výrobci v rámci EU vykázat u prodaných vozů ve srovnání s rokem 2021 další omezení emisí, a to o 37,5 procenta.

"Bez masivního prodeje elektromobilů toho nejsme schopni dosáhnout. V roce 2025 musíme prodávat čtvrtinu vozů na elektrický pohon a v roce 2030 jich musí být minimálně 40 procent," prohlásil včera Bernhard Maier, šéf Škody Auto. Placením pokut se chce automobilka za každou cenu vyhnout a vyzývá vládu, aby nákup elektrovozů podpořila jakýmikoli prostředky.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte, jak dále argumentuje Škoda Auto i SAP. A co říká na dotace pro elektromobily Andrej Babiš.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se