Měl to být symbol návratu ruského leteckého průmyslu do světové špičky. Nedělní tragédie na moskevském letišti Šeremetěvo, kde při nouzovém přistání letounu Suchoj Superjet 100 zahynulo 41 lidí, je jen další ranou tomuto ambicióznímu projektu. Ruský stát do něj vložil přes dvě miliardy dolarů, avšak kvůli technickým problémům se servisem je nekonkurenceschopný na světovém trhu.

"Rusko poprvé od roku 1991 vyvinulo nový dopravní letoun, který se svými letovými charakteristikami vyrovná zahraničním konkurentům a v lecčems je i předčí," stálo v roce 2009 v propagačním materiálu státního holdingu OAK, který přivezl stroj na známý letecký veletrh v Le Bourget. Leták obsahoval předpoklad, že do roku 2024 se prodá osm stovek letounů, z toho 500 kusů do zahraničí.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký je podíl ruských firem na výrobě nového letounu.
  • Proč váznou opravy a jak jsou na tom majitelé odstavených strojů.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se