Před dokončením vysoké školy si Jan Král myslel, že by mohl vést továrnu na výrobu mražené zeleniny, kde tehdy pracoval. Dělal asistenta majiteli a poznal celý potravinářský byznys − od toho, jak se zelenina mrazí a mixuje, přes cenotvorbu až po obchod. Majitel firmy sice tehdy hledal nástupce, Král se ale jako mladý student vydal jinou cestou. Nejprve zkusil pracovat pro stát. Kontrola dotací ze Státního zemědělského a intervenčního fondu ale nebyla to pravé. Pak ho tehdejší přítelkyně ponoukla k tomu, aby začal podnikat s pečeným müsli.
Psal se rok 2013 a zapékání ovesných vloček s medem a ovocem nebo oříšky nebylo v českých domácnostech běžné. "V té době se rozjížděl trh s kvalitními potravinami, vznikaly obchody s dobrými uzeninami, sýry a se zdravou výživou. Na té vlně jsme se svezli," říká Král o tom, co mu v rozjezdu podnikání pod značkou Janova pec pomohlo. Začal péct o víkendech, když rodiče nebyli doma, a kamarádi mu výsledky chválili. Využil tak zkušenosti z firmy na mraženou zeleninu a rozjel e-shop. Postupně ho začaly oslovovat malé obchůdky.
Co se dočtete dál
- Proč majitel Janovy pece nedodává do řetězců a co jim vyčítá?
- Kterými novinkami a postupy se snaží držet si náskok před konkurencí?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi