Pokud jste si koupili auto na baterky a myslíte si, že jste výrazně snížili svůj příspěvek ke globálnímu oteplení, bohužel se mýlíte. Pokud odmítáte elektromobilitu jako vynucenou revoluci, která nijak neprospěje životnímu prostředí, mýlíte se také.

Zatím jste si přečetli méně než 5 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Kamil Procházka 19.01.2020 19:00
Z těch 72% sklenikovych plynu ovsem auta v Evrope vyprodukuji jen zlomek. I kdyby polovina aut v Evrope jezdila na baterie, coz se asi nestane, tak se celkove zase tak moc nezmeni. V jinych castech sveta se to neresi a kvuli te emisni hysterii pujde evropsky automobilovy prumysl do kopru.
Miroslav Peichl 19.01.2020 09:58
Dobre zhrnuti jiz znameho. Je jasne ze elektricky vuz je zeleny tak jak je zelena energie coz se bude zlepsovat v budoucnu. Dnes se to da jiz dosahnout castecne Instalaci lokalnich solarnich reseni a do budoucna se to bude zlepsovat v ramci narodni site. Jiste je ze ale lepsi alternativa nahrady dnes neexistuje protoze fosilni vuz zelenejsi nebude.
Petr Novotný 17.01.2020 12:42
Pěkný článek. Pro mně první setkání s konkrétními informacemi ze studií. Ne jenom obecné populistické výkřiky.
Vaclav Blazek 16.01.2020 11:09
A jeste si neodpustim komentar k doporuceni, jak snizit emise na konci clanku. To by vymyslela i moje dcera a rekla by, at zamestnanci nikam nejezdi a vse vyridi pres telefon (nejlepe fixni, ktery nema baterky ;-). Cekal bych fundovanejsi hodnoceni...
Redakce iHNed - Filip Černý 16.01.2020 12:03
Předpokládám, že to myslíte jako legraci, když argumentujete baterií v mobilu. Ale odpovím na tu podstatu. Pro firmy je velmi obtížné zavádět banální opatření, protože organismus korporátu je příliš komplexní. Nejúčinnějším klimatickým nástrojem je snížit počet aut ve flotile. To ale znamená zrušit klíčovým lidem benefit služebního vozu a řadě dalších snížit komfort cestování. Uděláte to v době kritického nedostatku personálu? Zní to na první pohled banálně, ale firmy to nedělají.
Vaclav Blazek 16.01.2020 11:06
Souhlasim s Vami. Opravdu me nezajima test, kde se srovnana Chevrolet Suburbian s modelem Tesla 3. Bud to auto tady nejezdi nebo opravdu neni typickym zastupcem kvuli cene nebo prodejnosti. Co kdyby pan redaktor zapatral po nejake mistni studii, ktera odpovida pomerum v Cesku a okoli, vzal v potaz Cesky energeticky mix, auta, ktere tu jezdi (takze zrejme Skodovky, apod.) a aplikoval to na Cesko, pripadne stredni Evropu, ktera neni jen Nemecko, ktera ma opravdu jine parametry a politiky ohledne zivotniho prostredi? Nebo zkusil zpracovat neco sam...Jako platici ctenari bychom to uvitali...
Redakce iHNed - Filip Černý 16.01.2020 11:23
Dobrý den, relevantní studie pro ČR neexistuje a máte pravdu bylo by skvělé ji mít. Uhlíkovou stopu, co se týče jízdy EV v jednotlivých státech, jsme v redakci počítali v tomto článku: https://archiv.ihned.cz/c1-66590420-elektromobily-prirodu-nezachrani-pokud-se-budou-dobijet-elektrinou-vyrabenou-z-uhli-jako-v-polsku
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru