Táborský Brisk chce proniknout rovněž na americký trh

Tábor (zdz)
Za nezbytný předpoklad jak proniknout mezi další dodavatele světových automobilek včetně amerických označuje Mojmír Čapka, předseda představenstva akciové společnosti Brisk Tábor, ukončení certifikačního auditu podle oborových norem pro německý a americký automobilový průmysl VDA 6.1 a QS 9000. Auditorem byla německá společnost SGS - ICS Hamburg. "Na zámořském trhu jak v Severní tak i Jižní Americe už vedeme řadu jednání a právě dokočený audit naše možnosti a ambice silně posiluje," uvedl Čapka.
Brisk, který je jediným českým výrobcem zapalovacích svíček, se vloni po delší pauze opět vrátil mezi prvovýrobce mladoboleslavské Škody Auto a koncernu VW. Táborská firma, která letos vyrobí zhruba 22 miliónů kusů zapalovacích svíček, dodává své výrobky přímo dalším šestnácti finálním odběratelům. Právě v napojení na automobilové společnosti Čapka vidí budoucnost podniku, protože s rostoucí životností svíček, která například u typu DR 15 TC, dodávaného Škodě Auto dosahuje 60 tisíc km, budou klesat dodávky do náhradní spotřeby. Tím spíše, že mnozí výrobci, podobně jako Brisk, vyvíjejí svíčky, které vydrží až 90 tisíc km jízdy.