Internetová mBank letos chce být v konkurenčním boji na českém trhu aktivnější, než tomu bylo v roce minulém. V českém, bankami prosyceném prostředí, se v podstatě jedná o nezbytný úkol. Jestli však klienty osloví, to ukáže pouze čas.

Do všeho pak samozřejmě promlouvají trendy jako bezkontaktní technologie, mobilní aplikace či prodej přes internet nebo výše bankovních poplatků. 

Jak hodnotíte z vašeho pohledu rok 2012? 

Banka musela reagovat na konkurenci, která na trhu byla. Víme, že musíme poněkud inovovat naši nabídku. Takže 2012 byl spíše obdobím přípravy na změny a novinky v 2013. Chceme zaujmout a odlišit se.

Kdy představíte první novinky? Čeho se budou týkat?

Jedním z prvních produktů bude převod kontokorentu. Z pohledu banky tak dojde k odblokování klientů, kteří doposud kvůli různým administrativním přepážkám svoji banku měnit nemohli, případně to pro ně bylo zbytečně komplikované. Snažili jsme se vše nastavit tak, aby vše proběhlo v rámci jedné návštěvy.

Klient dostane možnost k přihlášení se do svého elektronického bankovnictví přímo na pobočce. Podle dat z něj pak nastavíme naše produkty. Eliminujeme tak stávající donášení dokumentů a všelijakých potvrzení.

Máte nějaký odhad, kolik klientů by tento produkt mohl nově zaujmout?

Samozřejmě, nicméně nyní bych v první řadě zmínil spíše to celkové usnadnění převodu účtu a produktu.

Kdy uvedete tuto novinku?

V průběhu února. Nyní probíhá testování na reálných klientech, a to buď na našich zaměstnancích nebo takzvaných "friendly customers" v rámci mRady.

 

Hlavní produktové inovace mBank v letošním roce:


- Založení běžného účtu on-line

- Převod kontokorentu

- Kontokorent bez povinnosti jednoho ročního vyrovnání

- Zjednodušení žádosti o hypotéku přes web

- Widgetová aplikace


 

Kolik času zabere celá procedura převodu kontokorentu?

Pokud si předvyplní své údaje prostřednictvím internetu, tak je to v podstatě jen o podpisu. V případě, že přijde takříkajíc z ulice, se pak můžeme bavit o zhruba deseti minutách. Nechceme klienta zdržovat.

Kolik nyní máte klientů?

Přibližně 450 tisíc.

Co nejčastěji nově příchozí klienti poptávají?

Určitě běžné účty. Začátek roku je pro nás vždy obdobím většího zájmu zákazníků. Lidé většinou chtějí mít účty celý kalendářní rok u jedné banky. To platí obzvláště pro podnikatelskou klientelu. Nyní si účty otevírají podnikající osoby ve větší míře, než je obvyklé.

Jak vnímáte konkurenci malých bank?

K nám nechodí klienti z malých bank, přebíráme je hlavně od těch velkých. Například do souboje v oblasti spořicích účtů nevstupujeme.

Zmiňoval jste převod kontokorentu. Jaké budou ty další novinky?

V brzké době představíme další úpravy našich kontokorentů. Nedávno jsme navýšili možné limity a snížili úrokové míry. V další fázi budeme cílit spíše na klienty, kteří nemají přílišný pohyb na účtech.

Bude to kontokorent bez povinnosti jednoho ročního vyrovnání. Klienta nebudeme nutit do předem přesně stanoveného splátkového kalendáře. Samozřejmě si však uvědomujeme, že produkt bude klást určité nároky na finanční gramotnost a disciplínu klienta.

Připravujeme také zjednodušení žádosti o hypotéku prostřednictvím internetového kanálu.

Další úprava v nabídce banky bude umožnění sjednání běžného účtu on-line. Nechceme jít cestou rozšiřování počtu obchodních míst. Jsme internetová banka...

V nejbližších dnech také představíme widgetovou aplikaci pro chytré telefony s iOS, která bude klientovi přímo na displeji ukazovat jeho aktuální zůstatek na běžném účtu. Pro Androidy je k dispozici zhruba dva dny.

Její součástí bude možnost skrytí zobrazení přesného čísla a jeho nahrazení % stupnicí, jejíž jednotky si zvolí sám klient. Zachová se tak anonymita.

Související