nehoda-tramvaj-OVA192.jpg"Řidiče jsme vždy potrestali. Po druhé události jsme začali hledat vyšší stupeň zabezpečení," řekl ekonomický náměstek DPO František Kořínek.

Vedení společnosti tak potvrdilo spekulace z tisku, podle kterých byly tyto chyby mezi zaměstnanci veřejným tajemstvím. Na to, že ke srážce mohlo dojít už dříve, upozorňovali i obyvatelé Vřesiny, kteří tramvajemi do Ostravy pravidelně jezdili.

"V období posledních tří let byly na jednokolejné tramvajové trati zaevidovány dvě dopravní situace, kdy nebylo řidiči tramvají respektováno předepsané křižování ve výhybně. V obou případech jeden z řidičů křižujících se tramvají nezastavil na místě určeném k čekání na protijedoucí tramvaj. Jednalo se o podobné dopravní situace, kdy tramvaje nedovoleně částečně opustily výhybnu a nastalá situace musela být vyřešena couváním," uvádí se ve zprávě ostravského dopravního podniku.

"Tyto události nebyly mimořádnými událostmi v drážní dopravě ve smyslu platných zákonů a byly řešeny vnitropodnikově," dodává podnik a potvrzuje tak, že se o problému už dřívě vědělo.

Vše však vyšlo na povrch až po tragické nehodě z pátku minulého týdne. Čtyřiadvacetiletý řidič na jednokolejku vjel bez povolení a srazil se s protijedoucí tramvají. Bilance nehody je tragická. Tři lidé zemřeli a desítky dalších utrpěly zranění.

   

Čtěte více

    

    

Selhal lidský faktor, tvrdí policie den po tragické srážce tramvají

Inspektoři prohlédli vraky tramvají - podívejte se na FOTO ZDE 

Vedení dopravního podniku v obou předchozích případech řidiče potrestalo finančně. "Jakou částku jsme mu vzali si nepamatuji," řekl Kořínek.

Podle něho podnik na základě těchto událostí na letošní rok plánoval výstavbu zabezpečovacího zařízení. "Po druhé chybě jsme začali přemýšlet o technickém zajištění trati a letos mělo být vybudováno," tvrdí. Plánovaný systém by měl zajistit, že se tramvaje, které na jednokolejce proti sobě vyjedou, úplně zastaví.