heathrow_terminal5_192.jpgZprovoznění Terminálu 5 určeného pouze pro leteckou společnost British Airways provázely potíže se zajištěním bezpečnosti a manipulací se zavazadly. Cestující, kteří odletět nakonec mohli, strávili předtím hodiny čekáním na to, až se obsluha vypořádá s jejich zavazadly. Lidem například systém kufry vracel s upozorněním, že jim již letadlo odletělo.

 

"Porodní bolesti" provázející rozšíření komplexu se daly podle prohlášení British Airways očekávat, protože šlo o nejkomplikovanější a nejrozsáhlejší změnu v historii letiště.

 

heathrow_protesty260x360.jpgObtíže se týkaly mimo jiné přivykání personálu na provoz terminálu, prodlev při bezpečnostních kontrolách pasažérů a i rozbíhání systému parkování vozidel, uvedly aerolinky.

 

Terminál za 4,3 miliardy liber (138 miliard korun), který před dvěma týdny slavnostně otevřela královna Alžběta II., má pojmout 30 milionů cestujících ročně. Výstavba trvala pět a půl roku.

 

Komplikace vyvolalo také to, že proti otevření terminálu protestovalo v budově asi 250 lidí, kteří odhalili trička s nápisem: "Stop rozšíření Heathrow".

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru