V pátek informaci o novém tendru potvrdil mluvčí projektu opencard Martin Opatrný.

"Město si samo nemůže vyrábět karty. Dokud jsme měli smlouvu s firmou Haguess, zajišťovala tuto činnost ona," zdůvodnil zakázku Opatrný.

Podle webových stránek, na kterých jsou oznamovány veřejné zakázky, budou vybrané firmy městu dodávat osobní i anonymní karty, budou zajišťovat také jejich potisk. Praha s nimi uzavře rámcovou smlouvu v hodnotě 100 milionů korun. Do soutěže se mohou firmy hlásit do 2. prosince.

Nejprve vyberou tři nejlepší

"Vyberou se tři nejlepší uchazeči co se týče ceny a kvality," řekl Opatrný. Město pak v případě, že bude potřebovat dodat nové karty, zadá zakázku nejlepšímu z nich. Pokud by se ale magistrátu nelíbila cena nebo termín dodání, osloví další dvě firmy v pořadí. Podle Opatrného je takový postup transparentnější a pro město finančně i provozně výhodnější. Přiznává, že podobný systém není příliš obvyklý, vychází ale ze zákona o veřejných zakázkách.

Během příštích čtyř let si budou muset karty vyměnit všichni současní uživatelé, kterých je podle Opatrného asi 900 tisíc. Karty jsou totiž vydávány na čtyři roky. "Nebudou se prodlužovat, ale budeme je všechny vyměňovat, a to z technických a bezpečnostních důvodů," poznamenal.

Karta opencard slouží mimo jiné jako tramvajenka, průkazka do knihovny, držitelé na ni také získají různé slevy. Projekt především v počátku provázely problémy a nevýhodné smlouvy. Opencard prověřilo několik auditů. Projekt je podle kritiků předražený, podle auditorů stál do konce roku 2009 přes 800 milionů. Nejvíce inkasovala firma Haguess, asi 320 milionů korun. Náklady, které byly na projekt do současnosti vynaloženy, město dosud nevyčíslilo.