Pražští vědci se společně se svými kolegy z Max Planck Institute v Erlangenu zabývali výzkumem jevu, kterému se říká kvantová procházka. Jejich práce má význam mimo jiné i pro prohledávání rozsáhlých databází pro sledování a modelování náhodných jevů, nebo pro vývoj kvantových počítačů. Ty by měly být mnohem rychlejší než současné a odborníci si od nich slibují například revoluci v luštění šifer.

"Náš experiment naznačuje možnost nahrazovat studium komplikovaných fyzikálních systémů jednoduchými optickými soustavami a optickými pulzy,“ říká vedoucí pražského týmu profesor Igor Jex.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

• Publikovat v odborných časopisech typu Science nebo Nature představuje pro vědce totéž co pro sportovce účast ve finále mistrovství světa. Tento pro českou vědu vzácný úspěch zaznamenal vědecký tým z Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT: zprávu o výzkumu, na němž se významně podílel, ve čtvrtek zveřejnil odborný časopis Science.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.