Sušický podnikatel Josef Krýsl, šéf a spolumajitel česko-německé stavební společnosti Bögl a Krýsl, odmítá, že by jeho firma mohla za zřícení rozestavěného dálničního mostu na východním Slovensku. Při něm v minulých dnech zahynuli čtyři stavební dělníci a dalších dvanáct bylo zraněno.

"My tam stavíme celkem pět mostů, z toho čtyři vlastními silami a pátý, který se zřítil, pro nás jako subdodavatel zabezpečovala prešovská firma Semos, náš dlouholetý partner. Investorem byla řádně odsouhlasena, máme s ní podepsánu smlouvu. Právní zodpovědnost je tedy zřejmá,“ uvedl Krýsl v rozhovoru pro týdeník Ekonom, zatím prvním, který novinářům poskytl.

Memento ze Studénky

Podle Krýslova názoru jsou slovenští politici, kteří jej popohánějí k zodpovědnosti, negativně ovlivněni další tragédií, s níž je společnost Bögl a Krýsl spojována.

Jde o neštěstí z roku 2008, při němž se ve Studénce na Novojičínsku zřítil rekonstruovaný silniční most na železniční trať a v projíždějícím vlaku po nárazu zahynulo osm lidí a 95 bylo zraněno. Krýslova firma byla tehdy v pozici subdodavatele, generálním dodavatelem byla ostravská společnost ODS–Dopravní stavby.

"Ale právě Studénka byla příkladem, kdy se naprosto lživě manipulovalo s veřejným míněním. Od počátku tam byla snaha označit naši firmu za viníka. Firma ODS byla v moravskoslezském regionu doma a měla podstatně silnější pozici mezi politiky," naznačuje zákulisní tlaky Krýsl, který věří, že probíhající soud nakonec vše rozhodne "nepředpojatě".

Stejně tak věří, že uspěje před slovenskými orgány činnými v trestním řízení. Zatím hodnotí slovenské vyšetřování daleko pozitivněji než české. "Slovenská policie přijela, vše kolem zříceného mostu oplotila, je tam bezpečnostní služba, je tam kamera, která to ve dne v noci hlídá. Nikdo s tím tudíž nemůže manipulovat“.

Ve Studénce to prý bylo úplně jinak. "Do Studénky přijela policie, generálnímu dodavateli řekla, aby ty ruiny zlikvidoval, odvezl si ty věci k sobě do skladu, tím to skončilo. Až teprve ve skladu firmy ODS se začaly zkoumat jednotlivé komponenty zřícené konstrukce. A stalo se například to, že my jsme v listopadu 2008 nafotili podpěrnou bárku s ohnutou nánožkou a v prosinci, když tam naši lidé jeli znovu, nánožka už tam nebyla. Prostě zmizela,“ uvedl Krýsl pro týdeník Ekonom.


Týdeník Ekonom - č. 46/2012ROZHOVOR S JOSEM KRÝSLEM NAJDETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 15. LISTOPADU.

 

banner 2

Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.