Na televizních obrazovkách už se objevila většina novinek, které stanice přichystaly na novou sezonu. Ukazuje se ale, že diváci raději sledují zavedené pořady. Většina nových formátů totiž propadla.

Největší ambice měla Česká televize, která spustila dva nové programy. ČT art, který v nejprestižnějším čase od 20 hodin střídá dětský ČT :D, ale diváky vůbec nezaujal.

Zatímco v první den vysílání (sobota 31. srpna) dosáhla ČT s artem podílu na trhu 0,54 procenta, o týden později už to bylo jen 0,06 procenta.

Například na středeční Události v kultuře, které začaly ve 20.00, se díval přibližně jeden tisíc diváků. Většinu pořadů této stanice tak sleduje méně než deset tisíc lidí.

Výjimkou byl první víkend, kdy stanice nabídla české filmy. Například snímek Alois Nebel, kterým ČT art zahajoval vysílání, vidělo 54 tisíc lidí. Jeho sledovanost ale od té doby už žádný jiný pořad nepřekonal.

Vedení ČT si z nízké sledovanosti nic nedělá. "Česká televize spouštěla dětský i kulturní kanál jako součást své služby veřejnosti, jejich primárním cílem tak nebylo navyšovat sledovanost, ale nabídnout ucelené vysílání těm, kteří jej v takové míře na jiných stanicích nenaleznou. Daleko podstatnějším údajem než četnost diváků je pro nás tedy jejich spokojenost," řekla serveru IHNED.cz mluvčí ČT Alžběta Plívová.

Výsledky spokojenosti zatím ČT nemá. Na nízkou sledovanost může mít vliv také fakt, že mnoho lidí nemůže stanici naladit. Regionální síť totiž v některých oblastech nemá dostatečné pokrytí, řada diváků odkázaných na pozemní příjem signálu nové programy nenaladí vůbec.

Dětský kanál ČT :D má každopádně lepší výsledky než ČT art.

Alespoň na tři minuty si ho denně zapne sto tisíc dětí ve věku od 4 do 12 let.

Největšího úspěchu dosahuje na stanici Večerníček, a to jak u dětí, tak u dospělých. Pohádku na "déčku" sleduje zpravidla 30 až 40 tisíc diváků starších 15 let, tedy víc, než kolik se jich poté dívá na ČT art.

Českou televizi zachraňuje nová Sanitka

České televizi se nepodařilo příliš zaujmout ani novinkami v programu hlavního kanálu. První díl úterní reality show Hospoda U Druhé šance sledovalo 397 tisíc lidí. Pořad Žiješ jenom 2x si ve čtvrtek pustilo 226 tisíc zájemců.

Z novinek se tak prosadila pouze druhá řada seriálu Sanitka. Ta s přehledem ovládla páteční večer, když si ji pustilo přes 1,4 milionu diváků. Podíl na trhu činil dokonce 41 procent.

ČT chystá na podzim ještě jednu úplnou novinku - kriminální roadmovie Cirkus Bukowsky.

Mezi nejúspěšnější pořady ČT 1 tak nyní patří několikátá repríza Četnických humoresek. Strážmistr Arazím mírně poráží i konkurenční seriály komerčních stanic.

Mareš propadl, VyVolení získávají mladé diváky

Také na Primě vyhledávájí diváci raději osvědčené formáty než programové novinky. Nejsledovanější jsou nové díly seriálu Cesty domů.

Naopak Leoš Mareš v roli moderátora vědomostní show QI neláká. Sleduje ho kolem tří set tisíc lidí. Přitom podle informací serveru IHNED.cz Prima očekávala výsledky minimálně dvojnásobné.

Cyklus Křižovatky života si vede také spíše podprůměrně. Ačkoliv několikrát dokázal oslovit i více než půl milionu diváků.

Hlavní novinkou, kterou Prima přichystala, je čtvrtá řada reality show VyVolení. Denní rekapitulace na Prima Love sleduje necelých 200 tisíc lidí, klíčové okamžiky v podobě Zúčtování, Výzvy a Duelu zaujaly na hlavním kanálu přibližně 450 tisíc diváků.

Ačkoliv absolutní čísla nejsou nijak závratná, Prima je zatím spokojená. Daří se jí totiž omlazovat publikum. "U VyVolených jsou výsledky v mladších cílových skupinách velmi slibné. Například páteční share 17 procent u diváků ve věku od 15 do 54 let, kterého jsme dosáhli proti silné konkurenci, je velmi dobrý," řekl serveru IHNED.cz programový ředitel FTV Prima Roman Mrázek.

Podle něj sledovanost bude růst, protože "VyVolení teprve začínají budovat to, na čem celá show stojí - tedy příběhy a silné osobnosti".

Také Prima si ještě jednu úplnou novinku zatím šetří - sobotní živou kuchařskou show se Zdeňkem Pohlreichem Vaří celé Česko.

Nova nabídla málo novinek. A daří se jí

Nova nenasadila tolik novinek, nicméně všem se daří. V pondělí večer vysílá stanice sitcom PanMáma, jehož první dva díly sledovalo v průměru 790 tisíc diváků.

Nejúspěšnější je ale seriál Doktoři z Počátků, který začala Nova vysílat už začátkem léta a nyní nabízí jeden díl každou neděli. Sleduje ho kolem 1,7 milionu lidí, což je téměř shodná divácká základna, jakou má Ordinace v růžové zahradě 2.

V jejím vysílání Nova také pokračuje. Televize se rozhodla oprášit i reality show Výměna manželek. Páteční díl nové řady ale sledovalo dvakrát méně lidí, než kolik si zapnulo Sanitku 2.

Barrandov odsunul Johna i Ringo Čecha. Novinek má málo

Televize Barrandov spustí své podzimní schéma naplno až tento týden. Nejvíce věří novému seriálu Ona a on, který bude vysílat dvakrát týdně.

Žádnou další novinku ale nechystá. Bude pokračovat v show Vtip za stovku či společenském magazínu Exkluziv!

Naopak až na čtvrteční 22. hodinu přesouvá investigativní pořad Radka Johna Bez cenzury. Poměrně nová talk-show Františka Ringo Čecha už také přišla o lukrativní čas a bude se vysílat v úterý až ve 22 hodin.

Barrandov se opět pokouší nalákat diváky na komunistický seriál. Žena za pultem ale zdaleka nedosahuje takových výsledků jako 30 případů majora Zemana, které televize vysílala na jaře.

Z Pohody je Relax. Nabízet chce zábavu

V pondělí startuje s novým názvem a novým programem televize Relax, kterou dosud mohli lidé naladit jako TV Pohoda. Nabídne převážně zábavné pořady a magazíny. Tvářemi televize budou se svými pořady Jiří Krampol a Petr Novotný.

Ve stejném termínu odstartuje také rocková televize Rebel. Obě stanice patří do skupiny Pohoda spolu s hudebním kanálem Retro.

Rockový program Rebel dosud vysílal v rámci TV Pohoda, která se zaměřovala na rodinný a lifestylový program. Rozdělení stanic umožní podle spolumajitele skupiny Pohoda Radima Pařízka lepší zacílení reklamy. "Hlavní záměr je ekonomický, očekávám, že daleko lépe utáhneme dva kanály, a budeme moct vyrábět stále kvalitnější pořady," uvedl.

Krampol bude uvádět zábavný pořad Krampo voloviny, ve kterém bude s hosty bavit diváky historkami ze života. Jedním z jeho prvních hostů bude zpěvačka Lucie Bílá. Novotný se ve svém pořadu Novotný za humny bude věnovat tématu cestování.

Televize Retro vysílá v Regionální síti 7, která nabízí pokrytí pouze kolem 80 procent. Právě v ní na konci srpna odstartovaly nové programy České televize ČT :D a ČT art.

31 procent pro skupinu Nova, na druhém místě ČT

Z hlediska podílu na trhu je aktuálně nejúspěšnější skupina Nova. V týdnu od 26. 8., kdy nasadila nové schéma, oslovila 30,8 procenta diváků starších 15 let. Vyplývá to z údajů ATO-Mediaresearch.

Prima v tom samém týdnu přilákala 22,61 procenta lidí a její sledovanost tak po červencovém propadu opět kontinuálně roste.

Nabídka kanálů České televize zaujala ve vybraném týdnu 28,44 procenta diváků, Barrandov jich přilákal 4,41 procenta.

Největším komerčním televizím se ale daří víc v mladší skupině diváků. Kanály Novy sledovalo v daný týden téměř 35 procent lidí ve věku od 15 do 54 let. Skupina Prima dosáhla 23,65 procent, ČT 22,81 procent a Barrandov 3,52 procent.

Související