Česká televize minulý týden bodovala. Ve sledovanosti porážela Novu, Primu i TV Barrandov. Vyplývá to z údajů ATO-Mediaresearch, které denně zveřejňuje server Mediaguru.cz.

V tabulce TOP 10 pořadů se ČT objevila hned osmkrát. Nejúspěšnější byla štědrovečerní pohádka Duch nad zlato, kterou sledovaly 2 214 000 diváků. Na druhé příčce se umístila další premiérová pohádka - Sněžný drak. Film sledovalo 1,9 milionu lidí.

V žebříčku se objevila také komedie Pelíšky, filmy Marie Poledňákové či nedělní úvodní díl povídkového seriálu Škoda lásky, kde hrál hlavní roli zpěvák Karel Gott.

"ČT dosáhla minulý týden svého nejlepšího letošního výkonu. Výjimečný byl hlavně Štědrý den, kdy za sebou výrazně nechala své hlavní konkurenty. Jednička se stala po všechny tři sváteční dny nejsledovanější stanicí na českém televizním trhu," sdělila mluvčí ČT Alžběta Plívová.

TOP 10 nejsledovanějších pořadů minulého týdne:

Poř. TV Pořad Kdy Diváci Podíl 15+ Podíl 15-54
1. ČT1 Duch nad zlato 24.12. 2 214 000 53 % 51 %
2. ČT1 Sněžný drak 25.12. 1 909 000 41 % 39 %
3. Nova Tři oříšky pro... 24.12. 1 634 000 35 % 37 %
4. ČT1 Jak dostat tatínka... 26.12. 1 589 000 48 % 43 %
5. ČT1 Pelíšky 24.12. 1 567 000 34 % 35 %
6. ČT1 Anděl Páně 23.12. 1 532 000 35 % 36 %
7. ČT1 Jak vytrhnout... 25.12. 1 531 000 46 % 43 %
8. ČT1 Škoda lásky 29.12. 1 432 000 32 % 27 %
9. Nova S čerty nejsou žerty 25.12. 1 384 000 30 % 36 %
10. ČT1 Tajemství staré... 27.12. 1 331 000 31 % 31 %

Pozn.: Tabulka nezahrnuje zpravodajské pořady. Podíl 15+ vyjadřuje, kolik diváků starších 15 let sledujících televizi se na daný pořad dívalo. Vedlejší sloupec značí podíl pro cílovou skupinu od 15 do 54 let. Zdroj dat: ATO-Mediaresearch

Nova se do žebříčku TOP 10 dostala jen dvakrát. Na třetí příčce skončily Tři oříšky pro Popelku (1,63 milionu diváků) a na deváté pohádka S čerty nejsou žerty (1,38 milionu).

Příliš už netáhne ani každoročně opakovaný Mrazík. Jeho sledovanost oproti loňsku opět klesla, díval se na něj jeden milion diváků.

Zcela propadla Prima. Jejím nejsledovanějším pořadem se stala pohádka Byl jednou jeden král, kterou vysílala 26. prosince. Dívalo se na ni 868 tisíc lidí. Ostatní pořady ale většinou nepřekročily ani hranici půl milionu diváků.

Na TV Barrandov nejvíce zaujal film Anděl na horách, který televize vysílala 26. prosince večer. Vidělo ho 376 tisíc lidí.

Jak navíc vyplývá z dat sledovanosti pořadů od 20 hodin, téměř vždy vítězila ČT. Porážela i klasické filmy jako S čerty nejsou žerty, Mrazík, S tebou mě baví svět nebo Slunce, seno, erotika. Výjimkou byl 26. prosinec, kdy Česká televize neuspěla s filmem Modrý tygr.

Souboje pořadů začínajících ve 20 hodin:

Den ČT1 Nova Prima
23.12. Anděl Páně (1,52 mil.) O princezně Jasněnce (0,8 mil.) Láska nebeská (0,6 mil.)
24.12. Duch nad zlato (2,2 mil.) Tři oříšky pro Popelku (1,6 mil.) Sám doma (0,5 mil.)
25.12. Sněžný drak (1,9 mil.) S čerty nejsou žerty (1,4 mil.) Sám doma 2 (0,4 mil.)
26.12. Modrý tygr (0,6 mil.) Jak se budí princezny (1 mil.) Byl jednou jeden... (0,9 mil.)
27.12. Tajemství staré bambitky (1,3 mil.) S tebou mě baví svět (1,2 mil.) Doba ledová 3 (0,5 mil.)
28.12. Šťastný smolař (1,1 mil.) Mrazík (1 mil.) Rande v Římě (0,4 mil.)
29.12. Škoda lásky (1,4 mil.) Slunce, seno, erotika (1,2 mil.) Víla Zuběnka (0,3 mil.)

Zdroj dat: ATO-Mediaresearch

Podíly na trhu: U mladších diváků zvítězila Nova

Také z hlediska podílu na trhu byla úspěšnější Česká televize. Alespoň co se týče kategorie diváků starších 15 let. "ČT jako celek se od 23. do 26. prosince stala lídrem trhu v celodenním průměru a kromě čtvrtka i v hlavním vysílacím čase. Navíc pro ČT1 byl 24. prosinec nejúspěšnějším dnem v tomto roce, podíl měla dokonce o 3 procentní body vyšší než loni na Štědrý den," tvrdí mluvčí ČT Alžběta Plívová.

Podíl všech kanálů České televize byl minulý týden vyšší než 35 procent. Nova skončila těsně pod 30 procenty. Prima dosáhla jen na hodnotu 16,39 % a Barrandov lehce překročil pětiprocentní hranici.

Podíly TV stanic od 23. do 29. 12. 2013:

TV skupina Podíl 15+ Podíl 15-54
ČT group 35,59 % 30,37 %
Nova group 29,89 % 34,79 %
Prima group 16,39 % 17,47 %
Barrandov 5,27 % 4,26 %
Ostatní 12,86 % 13,11 %

Pozn.: ČT group zahrnuje ČT1, ČT2, ČT24, ČT sport, ČT :D a ČT art. Nova group - Nova, Nova cinema, Fanda, Telka, Smíchov. Prima group - Prima, COOL, LOVE, ZOOM. Zdroj dat: ATO-Mediaresearch

Nova ale tvrdí, že relevantnější jsou pro ni data za skupinu diváků od 15 do 54 let, pro kterou prodává reklamu.

V této mladší kategorii Nova dosáhla minulý týden podílu necelých 35 procent. Kanály ČT se vyšplhaly na 30,37 procenta. Prima si připsala téměř 17,5 % a Barrandov 4,26 procenta.

"Skupina Nova se s přehledem stala nejsledovanější televizní skupinou u diváků ve věku 15 až 54 let, u kterých dosáhla nejvyššího podílu na sledovanosti ze všech televizních skupin. A to jak v celém dni, tak v hlavním vysílacím čase," uvedla mluvčí Novy Anna Suchá.

Související