Veletrhy Brno se potýkají s malým zájmem vystavovatelů na Autosalonu Brno. Letošní ročník se kvůli tomu nekonal, pořadatelé však doufají, že se to příští rok změní. Veletrhy Brno, které Autosalon pořádají, snížily proto ceny za pronájem a rozšířily nabídku. Jasno o potenciálních vystavovatelích chtějí mít do listopadu. Pokud se jich nepřihlásí dost, veletrh organizovat opět nebudou.

"Nechceme se znovu dostat do stejné situace. Do podzimu chceme mít jasno, zda budeme Autosalon pořádat," uvedl obchodní ředitel Veletrhů Brno Norbert Schmidt. Jasný příslib zatím ale od jednotlivých značek nemají. Zájem předběžně projevila například Škoda Auto a další značky koncernu VW.

Veletrhy chtějí Autosalon Brno představit jako středoevropskou výstavu. Jeho termín vrátily na přelom května a června. Během pětidenní akce by se měly na 60 tisících metrech čtverečních výstavních ploch předvést zastoupení jednotlivých značek a nikoliv lokální prodejci.

Vedle osobních aut se mají představit i užitkové a nákladní vozy a autobusy. Náklady na jednu expozici se podle Schmidta snížily z desítek milionů na dva až tři miliony korun. Návštěvnost by se podle představ organizátora měla pohybovat nad 100 tisíc lidí.

Akci mají doplnit testovací jízdy na brněnském automotodromu, dráha pro testování terénních SUV přímo na výstavišti nebo nabídka jednoročních a předváděcích aut přímo od automobilek. Součástí veletrhu mají být i přednášky odborníků nebo prezentace nových technologií.

Organizátoři zkoušejí do akce zakomponovat i vyhlášení soutěže Auto roku, podobně, jako je tomu na evropské úrovni v Ženevě.  

Související