Kampaně na podporu regionálních potravin jsou příliš nekonkrétní, pro jejich vyhodnocení chybějí jak výchozí hodnoty, tak i cíle, kterých měly dosáhnout. Uvádí to zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu, která se na tyto kampaně zaměřila.

Řada z nich navíc byla zadána v rozporu se zákonem, proplácely se nevykonané práce nebo i indické masáže na exkurzích pro novináře. 

"Jen těžko jde tedy zjistit, do jaké míry přispěly komunikační kampaně k účinné propagaci," uvádí NKÚ.

Za kampaně podporující značky Klasa, Regionální potravina a Vína z Moravy, vína z Čech přitom ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský a intervenční fond (SZIF) a Vinařský fond zaplatily v letech 2008 až 2013 celkem 1,5 miliardy korun.

Většinu částky, 1,4 miliardy korun, poskytlo ministerstvo formou dotací. Zbytek pak zaplatily SZIF a Vinařský fond z vlastních prostředků. Instituce podle úřadu také ani nezjišťovaly, jaký přínos a dopad kampaně měly.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.