Ač si můžete v letošní sezoně o hokejové extralize myslet leccos, kampaň za fair play slaví úspěch. Jen za první dva měsíce podepsalo chartu fair play více než deset tisíc fanoušků všech klubů. Organizátoři v čele s Českou pojišťovnou si tak libují, s velkým předstihem se jim podařilo naplnit cíl celého projektu. Akce navíc bude pokračovat i v příští sezoně.

O co v chartě jde? Dokument v devíti bodech shrnuje základní aspekty sportovního chování směrem k soupeřům, hokejovým autoritám včetně rozhodčích a fanouškům. Kampaň odstartovala 1. prosince 2010 a od té doby se její příběh úspěšně rozvíjí. Každý den přibývají další podpisy, svou komunitu si charta úspěšně vytvořila také na Facebooku. Projekt podporují i rozhodčí, jejichž dresy nesou logo charty.

„Velký zájem fanoušků jasně ukazuje, že téma fair play je živé a velmi důležité. Deset tisíc podpisů pod chartou jednoznačně předčilo naše očekávání,“ řekla Hana Kovářová, marketingová ředitelka České pojišťovny, s tím, že celkové číslo bude ještě vyšší.

Nejvíc "Mirků Dušínů" se našlo mezi fanoušky brněnské Komety (1 596 fanoušků) a HC Vítkovice Steel (1 153 fanoušků), nejméně podpisů zatím naopak sesbírali na Kladně. Fanoušci se mohou k Chartě fair play připojit přímo na webových stránkách www.fairhokej.cz nebo prostřednictvím promo týmů, které je před zápasy v extraligových městech „zkouší“ z hokejových pravidel.