Druhým místem v poslední etapě Rallye Hedvábné stezky s cílem v Astrachani si Aleš Loprais trochu zvedl náladu na rozloučenou se závodem, v němž nakonec obsadil až předposlední 21. místo. Nejlepší z českých účastníků byl pátý Jaroslav Valtr s liazem.

Loprais se svou tarou doplatil na technické problémy. Ten největší mu znemožnil dokončit 5. etapu, za což dostal penalizaci 163 hodin. "Dvě druhá a jedno třetí místo v etapách nám dávají naději," konstatoval přesto na stránkách svého týmu synovec šestinásobného dakarského vítěze. "Pokud Queen (jak se tatra jmenuje - pozn. red.) jede bez poruchy, tak doslova letí. Budeme pokračovat ve vývoji a ladění tohoto nového kamiónu pro Rallye Dakar v příštím roce," dodal.

Za Valtrovým liazem se v konečném pořadí umístil jeho týmový kolega a celkově sedmý Vlastimil Vildman. Valtr přitom musel vyměnit na svém voze turbodmychadla a tím jeho vůz ztratil optimální výkon. Velkou část závodu absolvoval s horečkami. "Kvůli následkům nemoci pořád nemohu jet tak, jak bych si přál," napsal na stránkách KM Racing.

Celkový triumf nečekaně slavil Rus Dmitrij Sotnikov s kamazem poté, co do té doby vedoucí posádka s Ajratem Mardějevem za volantem dostala dvouhodinový trest za to, že v pátek minula kontrolní bod.

Sotnikov zvítězil o pouhých 64 vteřin před svým krajanem Antonem Šibalovem. Mardějev se propadl až za třetího Sergeje Vezoviče z Běloruska.

Soutěž automobilů poprvé vyhrál zkušený Francouz a dvojnásobný vítěz Rallye Dakar Jean-Louis Schlesser s vozem vlastní výroby.